A Windows 10 bemutató sok témát érintett (melyről összefoglalót itt olvashattok), melyek közé befért néhány kifejezetten fejlesztőket érintő bejelentés is. Ezek közé tartozik a DirectX API és a Unity támogatás is, mely jelentősen növelheti a Windows 10-es játékok teljesítményét, és egyszerre egyszerűbbé téve az elkészítésüket. Lássuk, hogyan, mire és mikor is kapjuk meg a fent említett szolgáltatásokat!

Phil Spencer, az Xbox divízió vezetője a Futuremarkkal demózta a DirectX 11 és 12 közötti különbséget. Habár az összes ilyen demót némi szkepticizmussal kezeli az ember, a videón látható különbségek magukért beszélnek. Phil szerint a videókártya teljesítményét akár 50%-kal fokozza az új környezet, míg az energiafogyasztást felezi, ami hosszabb akkumulátor-élettartamot eredményez.

Persze ennek meg van az ára, hiszen csak a legújabb rendszerek (Windows 10 és Xbox One) támogatják a DirectX 12-t, így a Windows 7-es illetve 8-as gamereknek igénybe kell venniük a Microsoft ingyenes operációs rendszer-frissítési ajánlatát, hogy a legtöbbet hozhassák ki a gépükből.

És ez még nem minden. A Rock Paper Shotgun állítása szerint a DirectX 12 szolgáltatásainak teljes kihasználásához új, eddig még nem elérhető grafikus kártyát kell majd beszerezni a felhasználóknak, habár sok mostanival is működni fog az újítások egy része.

Xbox-App-On-Windows-10-Devices

Nem mellesleg a bemutatón demózott stream-szolgáltatás is az új DirectX-re épül, ahol egyébként hiába a PC-s környezet, a billentyűzet/egér kombináció nem lesz használható, kizárólag kontroller.

A Windows-os bemutatóval párhuzamosan a Unity Technologies blogposztjában teljes támogatásáról biztosította a DirectX 12-t. Első körben PC-re fog megjelenni és lesz segítségére a fejlesztőknek a Unity Engine legújabb verziója. A Unity 5 ciklus keretében (tehát már a Windows 10 piaci megjelenésétől kezdve) elérhető lesz a szolgáltatás mind asztali, mind áruházas alkalmazások készítéséhez. (Persze a későbbiekben mind Xbox One-ra, mind a telefonokra fejlesztők is igénybe vehetik a segítségét.) A tesztek egyébként már elég jól állnak: a fejlesztők szerint már hónapok óta dolgoznak, így a grafikus tesztek 95%-a sikeresnek mondható.

Ti mit vártok az új DirectX-től? A Microsoft-os környezet játékai mennyivel lesznek lélegzetelállítóbbak, mint most?

MEGOSZTÁS
Előző cikkUniversal appok Xbox One-ra
Következő cikkElső találkozásom a Microsoft Lumia 435-tel és a Lumia 532-vel
Hobbifotós, #WinPhan, másodvonalbeli gamer. Az új dizájnfilozófia megjelenésével egy időben csatlakozott a redmondiak népes támogatói táborához. Vallja, hogy egy telefonnak minden időben tükröznie kell többek között tulajdonosa egyéniségét és pillanatnyi lelki állapotát. Leginkább az entertainment témák érdeklik, menthetetlen sorozatfan, kapcsolata a zenével 'bonyolult'.