A Microsoft így egyesítené a Windows 10 eszközöket

0
Forrás:

Engadget

A Microsoft nagy ígérete szerint a Windows 10 megjelenésével a teljes platformon, tehát egészen a telefonoktól, a táblagépeken át az asztali számítógépekig, egységes, úgynevezett univerzális alkalmazásokat használhatunk majd. Ezeknek a keretrendszerről túl sok információt, sajnos még nem tudunk, de egy Windows Blog poszt most kisebb betekintést enged a számunkra. Redmond ezeket „mobil élménynek” hívja, ezek alatt az alkalmazásokat értve, amelyeket mindenféle eszközökön használhatunk – a szoftver mobil, nem a kütyü, amin használjuk. A Cortana átköltözik a telefonokról a PC-kre is és az „Xbox One Game DVR Tool” elérhető lesz a kifejezetten játékra szánt számítógépeken is, csak hogy egy pár példával éljünk. Az alapötlet valójában az, hogy egy sor szabványon keresztül, a Windows 10 platformon minden hasonló és ismerős legyen a számunkra, függetlenül attól, hogy milyen hardveren használjuk az adott alkalmazást. A Microsoft szavai szerint, ez azt jelenti, hogy mindennek egy adaptív felhasználói élményt kell nyújtania, természetes bemenetekkel; azaz a felhő alapú szolgáltatásoknak, kezdve a Cortanától egészen az értesítési központig, egy egységes nyelvet kell használnia.

Álljunk meg egy kicsit! Mit is jelent az adaptív felhasználói élmény? Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy ezeknek az alkalmazásoknak különféle méretű és felbontású eszközön ugyanazt a felhasználói élményt és felületet kell nyújtania.

A Microsoft elképzelése szerint az alkalmazások eszköz függően kihasználják a különféle bemenetek által nyújtott lehetőségeket: így például az érintésvezérlést a OneNote telefonos verzióján, a digitális toll a Surface HUB-on vagy táblagépeken és a hang, illetve tekintet követő vezérlést az asztali gépeken. Egy másik példa szerint, ha egy alkalmazás ikonján kattintunk az ujjúnkkal, akkor az automatikusan nagyobb lesz, mint amikor egérrel kattintunk rá (Így kvázi alkalmazkodva a tablet módhoz). Ez a tervezési filozófia fogja átszőni a teljes Windows 10 ökoszisztémát, beleértve a HoloLenses-t és az internet-of-things eszközöket is (mint például a Raspberry Pi 2).

Gallo-blog-1-v2

A fejlesztők hozzáférhetnek majd a Microsoft által fejlesztett eszközökhöz is. A korábban említett blog bejegyzés olyan hangzatos szavakkal dobálózik, mint animációk, API-k és vezérlők (azaz controlok). Mit jelent mindez számunkra, laikus olvasóként? Nos, remélhetőleg a különféle alkalmazások, beleértve a redmondi belső projekteket is, mint a Spartan böngésző, egy egységes és konzisztens felületet kapnak majd.

Az ígértek szerint, amit korábba már mi is megírtunk, a Windows 10 még az idei évben megérkezik, de az áprilisi Build konferenciáján talán még több részletet tudhatunk meg.