Forrás:

WinBeta

Tegnap magyar idő szerint igen késő este jelent meg a Microsoft IV. negyedéves pénzügyi beszámolója, ami újfent megerősíti azt a tényt, hogy a Surface eladások egyre jobban pörögnek. Már az előző negyedévben is egészen jól teljesítettek, ám a mindenütt (még a Verge-nél is) egyértelműen pozitívan fogadott Surface 3 megjelenésével újabb 117 százalékos növekedés következett be, amivel 888 millió dollárra emelkedett az ebből származó bevétel csak ebben a bizonyos negyedévben, éves szinten pedig már majdnem 4 milliárdról beszélhetünk, és ez bizony egyre nő. Talán vannak itt régebbi olvasóink, akik még emlékeznek, mennyire nehézkesen indult be a Surface, és egy ideig nem is kicsit kérdéses volt a termék vonal jövője – na de hol vannak már azok az idők, amikor az első generációs Surface miatt a Microsoft majdnem egy milliárd dollár értékű készletet írt le nullára. A helyzet mostanra gyökeresen megváltozott, olyannyira, hogy Satya Nadella a dicsőséglistára tette a Surface-t néhány másik feltörekvőben levő termékkel egyetemben:

Azokon a területeken eszközölt befektetéseink, ahol megvoltak a lehetőségeink, hogy kiemelkedjünk, mára kezdenek kifizetődni a Surface-szel, az Xboxszal, a Binggel, az Office 365-tel, az Azure-rel és a Dynamics CRM online-nal, amelyek legalább két számjegyű növekedést értek el.

A jelentés azt is kihangsúlyozza, hogy a Surface-é volt az egyik olyan divizió, amely segített kiegyensúlyozni a Windows Phone hardver részleg miatt keletkező veszteségeket, amely nem csekélység, ugyanis majdnem 6,5 milliárd dollár működési veszteség keletkezett az utóbbi 3 hónapban, igaz, éves szinten már 27 milliárdos pluszról beszélhetünk, és míg az utóbbi évnegyedben 55 centtel estek a Microsoft részvényei, éves szinten 2,63 dollárral emelkedtek, tehát pánikra túl sok ok nincs Redmondban.

A Surface-szel kapcsolatos folymatosan javuló számok azt sugallják, hogy a Surface előtt egyre bíztatóbb jövő áll, nem véletlen, hogy a Microsoft végre azt a döntést hozta, hogy egy nagyságrenddel megsokszorozza a Surface termékcsalád értékesítési csatornáit, és olyan területekre is eljuttatja, ahol eddig csak álom volt egy ilyen beszerzése: 150-ről mintegy 4500-ra nő a hivatalos viszonteladók száma, ami azért igencsak combos növekedés. Ráadásul már szinte itt van a Surface Pro 4, illetve az AT&T is megjelentetett egy LTE képes Surface 3 verziót, amely azonban sajnos exkluzív, más forgalmazónál egyelőre nem lesz kapható. A hírhez hozzátartozik még az az információ, hogy Panos Panay, a Surface részleg vezetője már meg is kapta jutalmát: ő lett az összes eszköz fejlesztésének vezetője.