Forrás:

WMPoweruser

A Microsoft legutóbbi negyedéves jelentése szerint 8,4 millió Lumiát adtak el, ami azt jelenti, hogy a korábbihoz képest nagyjából tartották a szintet. De nemcsak ez, a legfrissebb hírérték, hanem az is, hogy a Windows Phone 2010-es megjelenése óta túl vannak a 100 milliomodik eladott Windows Phone-on. Az alábbi grafikonon nem csak a Lumia család eladásait láthatjuk (96,6 millió darab), hanem az egyéb gyártók készülékeiét is, mint a Samsung, a HTC az LG és a többiek, bár azok igencsak haloványan szerepeltek.

Windows-phones-sales-q4-2010-to-q2-2015-620x316Bár az Androidhoz és az iOS-hez képest ezek a számok igencsak haloványak, azért mégis csak eladtak végül 100 millió darabot, ami bármilyen készülékből elég tetemes mennyiségnek számít, főleg annak az ellenkezésnek a fényében, ami a megjelenése óta kíséri a rendszert. Az aktív készülékek száma pedig olyan 60-70 millió körül lehet, ha figyelembe vesszük, hogy az átlag felhasználó legalább két évig megtartja a telefonját.

Vagyis bár ezek a számok nem meggyőzőek, azért nyugodtan kijelenthetjük, hogy aki szerint „senki sem használ Windows Phone-t” és a Windows Phone-t „nem lehet eladni,” az azért leginkább butaságot beszél.

Érdekesség még, hogy a csúcskészülékek kiadása utániidőszakban egy kicsit megnőtt a Windows Phone eladások száma, és csökkent, amikor nem jelent meg egy sem. Ami arra utal, hogy bár ezeknek a csúcskészülékeknek (a telefonok 15 százaléka) sem kiemelkedőek az eladási adatai, jelenlétük mégis egyfajta meghajtóerőként szolgál, ha másként nem is, a médiában való kiemelt szereplésük miatt. Avagy a dagály az összes hajót megemeli, és ez alól nincs kivétel a piacon. Jellemző, hogy – a karácsonyi csúcsokat leszámítva – az eladások erősen stagnálnak az utóbbi bő egy évben, amióta nincs új csúcsmodell, és a felhasználók folyamatosan ki is fejezik nemtetszésüket és várják, hogy megjelenjen valami – ami hamarosan meg is fog történni.

Ennek fényében kap igazán értelmet a Microsoftnak az a döntése, hogy az eddiginél jóval erősebben koncentrálnak a csúcsmodellekre, és kevesebb figyelmet fognak fordítani az olcsófonokra, amelyek olyan 2 évvel ezelőttig még a forgalom nagy részét kitették. Ha bármilyen véleményetek van akár a forgalom mértékéről, akár az eddigi, akár az új stratégiáról, ne legyetek restek, és írjátok meg nekünk iziben!