Forrás:

WMPoweruser

Satya Nadella a múlt héten elég keményen fogalmazott a Windows Phone/Windows Mobile jövőjét illetően, jött is a nemzetközi és magyar „szakújságírók” (és egyes szakújságírók) azonnali kórusa a Windows Phone haláláról. A helyzet, mint mindig az, hogy nem tudjuk, mi lesz a nóta vége, ám az biztos, hogy a Microsoft ezen a ponton még nem adta fel a rendszert. Aki Satya Nadella szavainál nem állt le az elején, annak nem lesz újdonság az, amit az idei Worldwide Partner Conference-en Kevin Turner a cég operatív igazgatója mondott a partnereknek.

Összehúzzuk a nadrágszíjat, de a készülék méretéhez képest, amin dolgoznunk kell, igen keményen hajtunk az új innovációs hullámon. Vagyis félreértés ne essék: nem adjuk fel a telefonokat, csak átállunk a nyereséges növekedésért, nem adjuk fel a fejlesztést ezen a területen, ami továbbra is a protfóliónk fontos része marad.

Nem adunk ki sok készüléket. Egy nyereséges protfóliót építünk ki, amiben kevesebb, ám ütősebb eszközre koncentrálunk, hogy további részesedést nyerjünk, és bemutathassuk egyediségünket és megoldásainkat.

Persze nincs ígéret arra, hogy kevesebb készülékből többet lehet eladni, de legalább az világos, hogy a Microsoft szeretné növelni az eladásait, és bármit is mond Nadella, nem hagyatkozik ebben annyira a nem eléggé lekötötött, ezért néha megbízhatatlan a partnerekre. Turner ezen felül arra is utalt, hogy a célpiacok is változhatnak.

Változtatunk a gyártási folyamatainkon, modernizáljuk, aktualizáljuk azokat, módosítjuk pár megcélzott piacunkat, és többszintű értékesítést vezetünk be.

Ez akár azt is jelentheti, hogy a konkurencia egy részéhez hasonló módon a Microsoft is nagy mértékben olyan gyártókra fog támaszkodni, mint a Foxconn vagy a Compal, hiszen a saját gyártási kapacitásait jelentékenyen kurtítja. Egy biztos, mindenkinek jobb, ha a Microsoft a tőlük eddig megszokottnál nyíltabban fogalmazza meg a mobil üzletággal kapcsolatos terveit.